Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss! Astrid svarer på alle dine spørsmål relatert nettbutikken: astrid@katharinabutikken.no

Rutiner for retur av varer

Når du har handlet en vare hos oss får du en ordrebekreftelse på mail. Ta en grundig sjekk på denne for å se at alt stemmer! Skulle det likevel være en grunn for å sende varen i retur, se nedenfor:

Retur

Vi vil at du skal være helt fornøyd med kjøpet ditt! Er det noe som ikke passer eller varen ikke levde opp til forventningene kan du returnere varen til oss! Se mer info i mailen du fikk av oss med angrerettskjema. Ingen av produktene må være brukte og må returneres i original emballasje.

Vedlikeholdsprodukter kan ikke returneres om forseglingen er brutt.

Posten/Bring

Vi bruker Posten/Bring til å sende varene hjem til deg! Vi prøver så godt vi kan å få sendt avgårde varene så fort som mulig slik at du slipper å vente på alt det fine du har handlet. Bruk vedlagt returseddel fra Bring om du skulle måtte returnere. Er det en eller annen årsak til at du vil returnere varen(e) uten å bruke denne, må du betale returen selv.

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr og ordren kanselleres.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Legg ved bilder (minst 3) av feilen ved varen, nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet, og ett oversiktsbilde. OBS! Dersom vaskeanvisning ikke er fulgt, varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende deg riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager.

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med vår kontakt- og foretaksinformasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.